OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Podnikateľský plán š.s. W.O.S.

 

W. O.S.

PODNIKATEĽSKÝ PLÁN

 

1. STRUČNÉ ZHRNUTIE PROJEKTU

 

     Študentská spoločnosť (š.s.) W.O.S. pôsobí na SOŠ vo Svite v rámci vzdelávacieho programu Aplikovanej ekonómie, ktorý stredným školám ponúka a garantuje nezisková organizácia JASR.

     Cieľom výučby aplikovanej ekonómie je získať praktické skúsenosti a zručnosti v oblasti podnikania. Zároveň program zahŕňa vypracovanie marketingovej štúdie, jednania s obchodným partnerom, vedenia účtovníctva, pričom je dôraz kladený na vzdelávanie a nie na ziskovú stránku činnosti.Na základe prieskumu trhu bude naša spoločnosť WOS vyrábať a poskytovať tieto služby:

V školskom bufete bude denne našim spolužiakom ponúkať:

-     pečivo, sladkosti a nápoje kúpené v maloobchodných predajniach počas akcií.

  • Pri príležitosti Dňa študentstva si bude môcť zakúpiť študent našej školy „Symbol študentstva “, ktorý mu v tento deň prinesie šťastie – nebude skúšaný počas celého dňa v škole.
  • Na Vianoce našich spolužiakov poteší „Vianočná lotéria“ – budeme predávať žreby, ktoré po zlosovaní prinesú šťastným majiteľom pekné ceny.
  • 14. február je v kalendári známy menom „Valentín“ – sviatok zamilovaných, pri tejto príležitosti vyrobíme a budeme predávať perníkové srdiečka.
  • Pre dochádzajúcich študentov spracujeme skrátenú verziu cestovného poriadku.
  • Študentská spoločnosť W.O.S. sa počas celého pôsobenia bude pripravovať na Veľtrh študentských spoločností, ktorý sa uskutoční v Košiciach.

     Podnikateľský plán študentskej spoločnosti W.O.S. vo Svite bol vypracovaný pre činnosť združenia fyzických osôb. Podnetom činnosti nášho združenia, ktoré pre študijné účely simuluje činnosť akciovej spoločnosti, je zabezpečovanie predaja pečiva, keksov, nápojov a tiež predaj nami vyrobených výrobkov v priestoroch školy.

 

2. HLAVNÁ ČASŤ PODNIKATEĽSKÉHO PLÁNU

2.1 Charakteristika študentskej spoločnosti

 

      Študentská spoločnosť W.O.S., so sídlom vo Svite, vznikla 20. septembra 2010 na základe zmluvy o združení, ktorá bola riadne zaregistrovaná v JA SR pod číslom 14/2010. Od tohto obdobia začali študenti s prípravou na podnikateľské aktivity a s prípravou Ustanovujúceho valného zhromaždenia.

     Zvolili sme 5- členné predstavenstvo, ktoré je zároveň vrcholovým manažmentom firmy. Svoj vklad do spoločnosti upísalo 30 akcionárov.

Skratka š. s. W.O.S.  znamená:

-         W - world

-         O - of

-         S - shop

World of shop.

V anglickom preklade to znamená:

Svet obchodu.

 

Ciele spoločnosti z dlhodobého hľadiska:

-         budovanie dobrého mena spoločnosti;

-         trvalé zvyšovanie kvality a kvantity ponúkaného sortimentu.

 

Ciele spoločnosti z krátkodobého hľadiska:

-         sortiment ponúkaných výrobkov prispôsobovať požiadavkám odberateľov;

-         uspokojovať dopyt po výrobkoch pri zachovaní kvality a primeranej cenovej úrovne;

-         dodržiavať hygienické predpisy vzhľadom na charakter predaja.

 

 

2.2 Organizačná štruktúra študentskej spoločnosti W.O.S.

PREZIDENTKA FIRMY                        

                                             PATRÍCIA  KUŠNIRÁKOVÁ

 

 

 

VICEPREZIDENT PRE ĽUDSKÉ ZDROJE                Romana Žoldáková

Sekretárky                                                                                              Simona Malá

                                                                                                                Katarína Majcherová                                             

VICEPREZIDENTKA MARKETINGU                          Mária Maková

Manažéri pre reklamu                                                                             Katarína Wachová

                                                                                                                Tomáš Porada

                                                                                                                 Michaela Labantová

                                                                                                                 Martina Merčaková

VICEPREZIDENT PRE VÝROBU                                  Adriana Lavková                  

Kontrola výroby                                                                                        Michaela Labantová

VICEPREZIDENTKA FINANCIÍ                                     Mária Kubusová

Účtovník                                                                                                    Barbora Oreničová

 

 

3.  PODNIKATEĽSKÝ PLÁN

3.1  PLÁN VÝROBY

 

Na základe prieskumu trhu  bude naša spoločnosť W.O.S. vyrábať a poskytovať tieto  služby:

Školský bufet, v ktorom sa bude predávať:

-         denne čerstvé pečivo,

-         sladkosti a nápoje všetkých druhov,

-         hamburgery z donáškovej služby SORRISO.

Výrobky– rôzne dekoratívne a príležitostné výrobky na:

Deň študentov

-         symbol študentstva,

-         vlastník „symbolu“ nebude v tento deň skúšaný ústne ani písomne.

Vianoce

-         Vianočná lotéria – predávanie žrebov, po vylosovaní čakajú šťastlivcov pekné ceny,

Valentín

-         výroba vlastných valentínskych srdiečok.

Iné výrobky

-          návleky na obuv, perá pre študentov, vreckovky

      -  na veľtrhu študentských spoločností v Košiciach by sme sa chceli prezentovať       veľkonočnými vajíčkami.

       Náš plán výroby je bohatý. Dúfam, že nami pripravené výrobky oslovia našich spolužiakov aj učiteľov a prispejú ku kvalitnému a efektívnemu fungovaniu našej spoločnosti.

 

           

3.2  PLÁN ĽUDSKÝCH ZDROJOV

 

     Na základe žiadosti do zamestnania, s priloženými životopismi bolo do našej spoločnosti prijatých 25 študentov. Podľa ich schopností a záujmov bolo zvolené päťčlenné predstavenstvo a stanovené ďalšie pracovné pozície. Dôležité bolo vybrať zodpovedných a aktívnych pracovníkov pre prácu v bufete.

     Študentská spoločnosť W.O.S.  plánuje prevádzku školského bufetu v päťdňovom režime. V bufete budú pracovať traja študenti. Dvaja budú mať na starosti sladkosti a nápoje zakúpené v maloobchodných a veľkoobchodných predajniach počas akcií, tretí bude predávať pečivo. Študenti, z dôvodu dodržania hygienických predpisov prejdú lekárskou prehliadkou na získanie Zdravotného preukazu.

     Odmena študentov počas prevádzky školského bufetu bude 0,33€ za 1 hodinu práce. Školský bufet bude v prevádzke 110 dní.

Mzdové náklady

     Prezident a viceprezidenti

            -  ročná odmena vo výške 2 €

     Celkom to predstavuje 10 €

 

Pracovníci v prevádzke – bufet bude otvorený 110 dní, čiže denná odmena pre troch  pracovníkov bude 0,5 €. Za celé obdobie to predstavuje celkovú sumu 55 € .

 

Pracovníci vo výrobe dostanú mzdu za výrobu rôznych predmetov podľa kalkulácii Finančného oddelenia, predpoklad vo výške 6 € .

 

Celkové mzdové nákladyštudentskej spoločnosti plánujeme vo výške:

                        10 €

                                                                                                   55 €

                             5 €

                                                                                                  ---------------

                                                                                            SPOLU: 70 €

 

3.3 MARKETINGOVÝ PLÁN

 

     Oddelenie marketingu vychádza zo sociálnej Marketingovej koncepcie, ktorá dáva do súladu činnosť podniku s etickými princípmi spoločnosti.

 

Opiera sa o tri faktory:

  1. zisk
  2. uspokojovanie potrieb zákazníka
  3. verejný záujem

 

       V duchu týchto princípov sme pred zahájením činnosti našej študentskej spoločnosti vykonali na základe zostavených dotazníkov prieskum trhu. Cieľom bolo zistiť potreby a želania našich zákazníkov.

      Po spracovaní výsledkov prieskumu sme zistili, že najväčší záujem je o prevádzkovanie bufetu, a to či už predaj pečiva alebo doplnkový tovar, ako rôzne sladkosti a nápoje.

     Na základe analýz z prieskumu aj vlastných nápadov z oddelenia výroby sme sa rozhodli, že budeme:

-         prevádzkovať bufet,

-         denne predávať čerstvé pečivo,

-         pripravíme akciu pre spolužiakov na „ Deň študentstva“,

-         usporiadame vianočné trhy a súvisiace akcie,

 

      Všetky akcie podporíme aktívnou marketingovou činnosťou, či už pôjde o ich propagáciu alebo uplatnenie taktik osobného predaja. O svojich aktivitách budeme informovať svoje najbližšie okolie na webovej stránke našej školy, ale máme v pláne aj publikovať tlačové správy o našej firme v miestnych, prípade podnikových novinách a.s. Chemosvitu.

     V svojej činnosti sa budeme pridržiavať etických princípov a budovať si dobré meno a povesť v očiach verejnosti.

 

 

 

 

3.4 Finančný plán

 

Finančný tím má niekoľko špecifických  povinností:

-         udržiavať finančné záznamy (ich úlohou je pravidelne zisťovať, či naša spoločnosť dosahuje reálny zisk alebo stratu a oboznámiť vedenie spoločnosti, ktoré rozhodne o ďalšom postupe);

-         prijať zodpovednosť za finančné prostriedky spoločnosti (je zodpovedný za financie spoločnosti a za presnosť finančných záznamov);

-         pripraviť finančné správy (viceprezident financií referuje o finančných podmienkach spoločnosti na valnom zhromaždení);

-         má dôležitú úlohu pri likvidácii spoločnosti.

 

Účtovníctvo a pokladňa

     Účtovník Barbora Oreničová bude viesť jednoduché účtovníctvo pod dohľadom viceprezidentky financií Márií Kubusovej. Zodpovedným pracovníkom za správnosť vedenia účtovníctva je prezidentka spoločnosti Patrícia Kušniráková. Barbora Oreničová bude pracovať aj ako pokladník spoločnosti, bude zodpovedný za pokladničnú hotovosť a za správnosť vystavenia pokladničných dokladov. Zodpovedá sa viceprezidentke financií.

Potrebný kapitál na svoju činnosť (zriaďovacie výdaje, nákup tovaru do bufetu, materiálu na výrobu výrobkov) získame predajom 30 ks akcií v nominálnej hodnote 5 € , spolu 150 € .

 

Rozpočet príjmov a výdavkov

Bufet

Predpokladáme, že bufet bude prevádzkovaný 110 dní.

Rozpočet na predaj               pečiva na 1 deň:

Nákupná cena                       10 €

Predajná cena                       12 €

 

Rozpočet na predaj               ostatného tovaru na 1 deň

Nákupná cena                        6 €

Predajná cena                        7,20€

 

Výdavky za pečivo                10,00* 110 = 1 100 €

Príjmy z predaja pečiva         12,00* 110 = 1 320 €

 

Výdavky za tovar v bufete    6,00* 110 = 660 €

Príjmy z predaja tovaru         7,20* 110 = 792 €

 

Predpokladané príjmy spolu               2 112 €

Predpokladané výdavky spolu            1 760  €

Rozdiel                                              352 €

 

Mzda pracovníkov bufetu:

Za 1 hod.                                             0,33

Pracovná doba                                     ½ hod. denne

Mzda na deň pre 3 pracovníkov          0,5 €

Celkové mzdové náklady                  0,5* 110= 55 €

 

Kalkulácie na výrobu plánovaných výrobkov

Kalkulácie na výrobu stužiek (100ks)                      Kalkulácia na výrobu 100 ks

           Deň študentstva                                                    Vianočné žreby

Materiál                                      20 €                           Materiál                                  35 €   

Mzdy                                         4,5 €                          Mzdy                                     1,5 €   

Režijné náklady                            2 €                          Režijné náklady                         3 €

Cena 1 výrobku                         0,33 €                          Cena 1 žrebu                          0,5 €                 

VÝDAVKY                              26,50 €                          VÝDAVKY                         39,50 €              

PRÍJMY=100x0,33                       33 €                            PRÍJMY=100x0,5 €          50,00 €       

ZISK                                        6,5 €                           ZISK                                 10,50 € 

 

 

Kalkulácia na perníky – srdiečka (100 ks)

Materiál –nákupná cena                                  0,35 €

Predajná cena                                                  0,5 €

VÝDAVKY                                                        35 €

PRÍJMY = 100x0,5                                            50 €

ZISK                                                                15 €

 

Predpokladané režijné náklady

Poplatky Junior Achievement                                  20 €

Odmena vedenia spoločnosti                                   10 €

Mzdové náklady časová a výr. činnosť                      60€

Náklady na propagáciu a administratívu               33,50 €

Spolu                                                              123,50 €

                                                                         

Predpokladaný kapitál

Akcie                                                30 x 5 € = 150 €

 

Plánovaný zisk spolu pred zdanením

Zisk z bufetu                                              352  €

Zisk z výrobnej činnosti                              31,50 €

Režijné náklady                                     - 123,50 €

Zisk pred zdanením                                      260 €

Daň zo zisku (19%)                                        50 €

Zisk po zdanení                                            210 €

 

3.5 Návrh na rozdelenie zisku

 

Plánovaný čistý zisk po zdanení                                             210 €

                                                                                                 

Vrátenie hodnoty upísaných akcií                                           150 €

 

Dividendy akcionárom spolu(40%)                                           60 €